søndag 16. mai 2010











India :)2 venninner på tur !!
For et land...og snakk om kontraster...
men en ting er sikkert,jeg skal tilbake !!!
turen gikk slik:

Fløy til delhi,og etter noen timers søvn ,var det dagstur,med tog til Agra,for å se Taj Mahal..
Det var absolutt verd turen ..Det var fantastisk !!!

Fløy videre fra delhi til Kerala helt i sør. Her var det helt annerledes enn i nord..ikke fullt så kaotisk ,vennligere mennesker ,grønt og fint..

Bodde bl.a 1 natt på husbåt_(marvel cruise),utrolig opplevelse, oss 2 og et mannskap på 3,skikkelig luksus(og helt fortjent).

Bodde også på et homestay i Cochin,og et nydelig hotell i kovalam,Lagoonadavina, en liten perle:)

Turen gikk videre til Goa,hvor jeg var litt skeptisk på forhånd..trodde kanskje turister hadde "ødelagt" idyllen..Men Goa var flott:)

For oss gikk turen helt sør,et lite sted som heter Palolem,laidback plass slik som vi liker det..
Bodde på Ciaran`s,koselig hotell på stranden,med nydelig mat.

Beste chaien vi hadde på hele turen,fikk vi servert på en bortgjemt liten cafe(også en perle)..som også var tilholdsted for de som søkte healing ,yoga og massasje.Nydelig rolig plass på en liten "topp" bak den lille stranden vi fant.. Slike små gode opplevelser
som gjør turene unike,synes jeg..

Akkurat som damen jeg satt ved siden av på toget til Agra,hun var så utrolig skjønn.Vi pratet hele turen,og hun delte sin medbrakte lunsj med meg...la serviett på fanget mitt,og serverte meg det beste måltidet jeg hadde hele turen :) og vi spiste god mat hele tiden !!!

Etter Palolem dro vi nord i Goa,for å bo på et helt nytt hotell,jeg hadde plukket ut :)

Det besto av 4 luksus telt,og er nå blitt mitt favoritt hotell !Amarya Shamiyana ,sjekk ut amaryagroup.com. For en stemning og service,og ALT var bare helt nydelig.. Hotellet hadde også en liten boutique(kunne kjøpt alt) :)
Vi følte oss som prinsesser ,og sov som noen også !! Mykeste sengen på hele turen.

Hjemturen kom,med 1 natt i Delhi,og et stort ønske om "shop till you drop",slik ble det ikke..Delhi ble for oss en nedtur,altfor mye kaos og "alle" prøvde å lure oss....men slik er det jo bare...Og lykkelige var vi da vi kom hjem igjen til barn,og massse kjekt å fortelle og gode historier å le av..Og en visshet om at vi skulle tilbake,sannsynligvis neste år!!

Ingen kommentarer: